H
HDI Sigortanın acenteleri için yatırım yaptığı Dijital Dönüşüm odaklı destek projelerinin ikinci bacağı olan Sosyal Medya Kütüphanesi projesini de beraber hayata geçirdik.
Proje; HDI Sigorta tarafından üretilen sosyal medya içeriklerini HDI Sigorta Acenteleri tarafından erişilmesine ve kendileri için özelleştirebilmelerine imkan vermeyi amaçlıyor.
Neden Sosyal Medya?
Çünkü sosyal medya Türkiye’de çok yüksek bir kullanıma sahip. İnternete erişimi olan hemen her Türk vatandaşının en az bir sosyal medya hesabı var. Üstelik Covid-19 Pandemisi nedeniyle bu platformlarda geçirilen süreler de her geçen gün artıyor. Sosyal medya kullanıcılarının çoğu bu platformlarda kendileri ile ilgili bir sürü detayı bilinçli veya bilinçsiz olarak paylaşmaya paylaşıyor. Bu platformlar da bu bilgileri kayıt altına alıp reklam verenlere bir hedefleme kriteri olarak kullanarak reklam yatırımlarının daha iyi dönüş almasına imkan sağlıyor. Çünkü sosyal medya özellikle herkesin yoğun olarak ziyaret ettiği bir cadde, bir alışveriş merkezi gibi. Mekan sahibi sizin ürünlerinizle ilgilenme olasılığı olan müşterilerin geçtiği zaman reklamınız gösterebilme imkanı sunuyor. Üstelik bunu çok daha hesaplı maliyetler ile yapabiliyorsunuz.
Nasıl Sosyal Medya?
Sosyal medyada hedeflemeyi yapmak kolay gibi görünse de uzmanlık ve deneyim gerektirir. Çok basit yönlendirmelerle günde 100 liralık bütçelerle kendi reklam kampanyanızı kurgulayabilirsiniz. Ama reklamınızı gerçekten doğru kitlelerin karşısına doğru saatlerde çıkıyor mu bunu bu platformun size sunduğu basit yönlendirmelerle yapamazsınız.
Günün sonunda günlük 300 TL aylık 3000TL'ye denk geliyor. 1 gün 24 saat sizin hedef kitleniz bunun hangi saatlerinde burada dolaşıyor gibi birçok nüansa dikkat etmeniz gerekiyor. Etmezseniz aylık bütçenizin ne kadarından gerçekten fayda sağladığınız göremeden para harcamış olursunuz. Sosyal medyada reklam vermenin sonuçlarını iş sonuçlarınızda birinci elden deneyimlemediyseniz etkili hedefleme ve bütçe optimizasyonu konusunda bir iş ortağına ihtiyacınız var demektir.
Neden Dönüşüm Optimizasyonu
Tamam, insanlar sosyal medyada daha fazla vakit geçiriyorlar. Reklam vererek bu kişilere erişmek de mümkün. Paylaşımlarınızı gören kitlenin iş yerinizle etkileşime geçmesi, size bir ticari fayda sağlamasını nasıl sağlayacaksınız? Bunun için sektörün dinamiklerine göre dönüşüm yöntemi belirlemek gerekiyor. Diğer türlü sadece size ait olmayan bir sosyal medya platformundaki hesabınızdaki paylaşımları buradaki insanlara göstermek için para harcamış oluyorsunuz.
HDI Sigorta Yol Arkadaşım Projesi farkı
HDI Sigorta’nın acenteleri için hazırladığı Dijital Yol Arkadaşım projesi diğer dijital dönüşümünden bu noktalarda farklılaşıyor. Acentelerini sadece donanım ve enstrüman açısından desteklemekle kalmıyor bu enstrümanları kullanırken ihtiyaç duyacağı bilinirlik ve uzmanlık için sürdürülebilir maliyetlerle başvurabileceği ajans desteğini de sunuyor.
Smartnet Bilişim Hizmetleri olarak bu büyük resmin bir parçası olmaktan çok mutluyuz. Gerek teknik altyapı gerek danışmanlık ve gerekse Profesyonel dijital ajans hizmetleri için HDI Sigorta ve Acente Ekosistemine destek vermekten çok keyif alıyoruz.