SEM

Google Ads Kalite Puanları Artırmanın 5 Püf Noktası

Google Ads Kalite Puanları Artırmanın 5 Püf Noktası

Ü Ürün ve hizmetin tanıtılabilmesi için kullanılan en iyi araç reklamdır. Bu dünya genelinde ve tüm sektörlerde kabul edilmiş bir uygulamadır. Google ads reklamları ile daha çok kişiye ulaşabilir, dünya geneline reklamlarınızı yayabilirsiniz. Uygun içerikli ve iyi bir reklam, reklam veren, kullanıcı ve reklamların yer aldığı Google arama motorunun bile yararına olacaktır. Google ads kalite puanları arttırmanın 5 püf noktası belirlenebildiğinde, reklamların kalitesini ölçebilirsiniz. Google ads, Google tarafından sunulmuş bir reklam hizmetidir. Burada, reklam görselliği, içeriği ile anahtar kelime ilişkilendirmesi yaparak, arama sonuçlarında, ilk sıralarda görünmek amaçlanmaktadır.

Kalite Puanı

Her birey, her kuruluş daha iyi reklam vermeye ve bu reklamlardan fayda sağlamaya çalışmaktadır. Google ads paylaşılan reklamlar arasında kaliteli olanları belirleyerek, kalite puanı vermekte ve puana göre sıralama yapmaktadır. Kalite puanı yüksek olan reklamlar ilk sıralarda görünmeye başlayacaktır. Reklamların kalite puanı yüksek olduğunda, Google ads üzerinde tıklama başına maliyet oranı düşecektir.

Reklamlar için daha iyi konumlar oluşacaktır. Reklamların kalitesi sürekli artmaya başlayacaktır. Reklamların her aşaması değerlendirilirken, 1 ila 10 arasında kalite puanı verilmektedir. Her aşamanın puanı birbirinden farklıdır. Reklam için önemli olan ve olmayan unsurları belirlemek, reklam kalitesini anlamak ve Google optimizasyonlarına odaklanabilmek için önemlidir.

Reklam Kalitesi İçin Değerlendirilen Unsurlar

Reklam kalitesini artırmak için bazı unsurları önemli, bazı unsurları da önemsiz olarak sınıflayabilirsiniz. Önemli olan unsurlar, kullanıcının cihazı, kullanıcının kendi amacı bakımından reklama olan alaka düzeyi, anahtar kelimelerin reklam ile alaka performansı, önemli olarak görülen unsurlardır. Google hesabınızı nasıl yapılandırdığınız, kullanıcı deneyimini etkilemiyorsa, reklam kalite puanını da etkilemeyecektir. Yani önemli değildir. Reklamlarınızın Google ads kalitesini, diğer görüntülü reklam ağı ya da arama ağındaki iş ortaklarını hedefleme önemli olmadığı için etkilemeyecektir.

Kalite Puanını Artırmanın Püf Noktaları; Analiz Yapmak

Google ads reklamlarının kaliteli olması ve hedeflenen kitleye kısa sürede ulaşmasını sağlayabilmek için ön çalışmalar ve ücretsiz analizler yapmalısınız. Yapacağınız analizler ile gösterim payınızı, reklam maliyetini, reklamla bağlantılı doğru anahtar kelimelerin belirlenmesi ve bağlantılarının kurulması, tahmini tıklama oranı hesaplaması gibi çalışmaları yapmalısınız. Yapılacak olan ücretsiz analizler ile yanlış kelime belirleme riskinizi azaltmış olursunuz. Yanlış kelimeler Google ads reklam kalite puanınızı düşürebilecektir. Düzenli yapılacak olan analizler, hatalarınızı hemen görmenizi sağlayacak ve kalite puanının düşmesine engel olurken, sürekli artmasını sağlayacaktır.

Anahtar Kelime Bağlantıları

Web sitesi içeriklerine erişim sağlanabilmesi ve daha fazla ziyaretçi çekebilmek için kullanılan anahtar kelimeler kullanılmaktadır. anahtar kelimeler doğru kullanıldığında ve konumlandırıldığında, Google kullanıcı sayfasına yönlendirme yapmak için reklam grupları oluşturmaktadır. Bu alanda yer alan reklamlar yüksek erişim elde edilmesini sağlayacaktır. Reklamlar için site içerisindeki tanıtım işlemlerinde kullanılan anahtar kelimelerin reklam bölümü ile alakalı olması önemlidir. Alakalı ve doğru anahtar kelimeler, ziyaretçi yönlendirmesi yapacağı için reklam kalite puanının artmasına neden olacaktır. Kalite puanı hesaplamalarında, anahtar kelimeler, elde edilen başarının bir unsuru olarak gösterilmektedir.

Beklenen Tıklama Oranı

Web sitelerinin ziyaretçi sayıları arttığında arama motorlarında üst sıralara çıktığı gibi, Google ads reklamları da beklenen tıklama oranı üzerine çıktığında, daha fazla değer kazanmaya başlayacaktır. Bunun için reklam kalite puanı hesaplamasında, tıklama oranı belirleyici bir etkendir. Kullanıcılar, beğendikleri reklamları tıklamakta ve incelemektedir. Uygun olarak yapılmış bir reklam içeriği, bilgi verici olacağı için kişilerin dikkatini çekecek ve Google tıklama sayısını artıracaktır. Tıklama sayısı arttıkça kalite puanı yükselecek ve reklam içeriği daha üst sıralarda gösterilecektir. Google ads reklam kalite puanını yükseltmenin püf noktası olarak, daha fazla ziyaretçi ve daha fazla tıklanma oranı hedefleri belirlenmelidir.

Reklam Alaka Düzeyi

Google yapılan tüm paylaşım ve işlemlere, çeşitli kalite puanlaması yapmakta ve puan durumuna göre, kullanıcıların yaptıkları arama amaçlarına göre gösterim yapmaktadır. Reklam kalite puanı için reklam alaka düzeyi yüksek olmalıdır. Kullanıcının yapmış olduğu arama işlemleri ile reklamlarınızın eşleştiği ortak noktalar bulunmalıdır. Reklamlarınızın kalite puanları, kullanıcının arama işlemlerine göre kendilerine yönlendirilmeyi sağlayacaktır. Reklamlarınızın içerik amacına uygun olması her zaman önemlidir. Belirli bir amaç için oluşturulduğunda, o reklama olan alaka artacaktır. Reklama olan alaka ve tıklama arttığında, kalite puanı otomatik artmaya başlayacak ve reklamınız amacına ulaşmış olacaktır.

Açılış Sayfası Çalışmaları

Her kullanıcı için açılış sayfası önemlidir ve bazı özellikleri kalite puanınızın artmasına ya da azalmasına neden olabilecektir. Açılış sayfasının hızlı açılması, kullanıcıların ziyaretini ve reklamlarınızın görünme oranını artırarak kalite puanını yükseltecektir. Reklamların yer aldığı Google hesabınızın, web sitenizin web ile birlikte mobil uyumlu olması gerekir. Mobil cihazlardan erişim daha fazla yapılabildiği için Google ads reklam kalite puanlarının artmasında önemli rol oynayacaktır. Reklam kalite puanını artırmanın püf noktalarından biriside, açılış sayfasında yer alan reklam metinlerinde kullanılan anahtar kelimelerin, reklam içeriği ve açılış sayfası ile alakalı olması gösterilebilir.