SEM

Sosyal Medya Reklamlarında Doğru Kitle Belirleme Stratejisi

Sosyal Medya Reklamlarında Doğru Kitle Belirleme Stratejisi

S Sosyal medya reklamlarında doğru kitle belirleme stratejisi pazarlama yapma imkanı bulmak mümkündür. Pazarlama stratejisini eksiksiz ve doğru olarak yapmak ürün tanıtımı için kullanılan reklamların birçok kişi tarafından bilinmesini sağlar. Bilinirliği artan sosyal medya reklamlarıyla hedef kitleyi artırmak dolayısıyla yüksek gelir elde etmek kaçınılmazdır.

Hedef Kitlenin Belirlenmesi

Zamanı ve kaynakları doğru bir şekilde kullanabilmek için hedef kitlenin belirlenmesi önem arz eder. Sosyal medya reklamları için hedef kitle olarak tüm kullanıcıları düşünmek doğru değildir. Her kaynağın belirli bir kitlesi vardır. Sosyal medya bir reklamın etkili olabilmesi için tüm stratejileri eksiksiz olarak gerçekleştirmek gerekiyor. Bunların başında da doğru hedef kitlenin belirlemesi geliyor. Hedef kitleyi belirlerken kaynak hakkındaki tüm detaylara hakim olmak son derece önemlidir. Twitter, Facebook, İnstagram gibi sosyal medya hesaplarının ağırlıklı kitleleri, pazarlama karakteri, arama motorunun aktiviteleri gibi detaylar hedef kitle belirlemede atılacak ilk adımdır.

Hedef Kitle Belirlemenin Önemi

Sosyal medya hesaplarından yapılan reklamların temel taşını hedef kitle oluşturuyor. Bu yüzden doğru hedef kitleyi belirlemek, stratejilerin uygulanması için önemli bir adımdır. Sosyal medya reklamlarında gereksiz masraflara yer vermemek ve zaman kaybı yaşamamak için hedef kitlenin belirlenmesi en doğru strateji olacaktır. Böylece yapılan reklam satışa dönüşür ve hızla geniş müşteri potansiyeline sahip olunur.

Hedef Kitle Nasıl Belirlenir?

Sosyal medya reklamları için doğru hedef kitleyi belirleme işi ancak disiplinli bir çalışma sonucu yapılabilir. Bu yüzden bazı soruların cevabını bulmak gerekiyor. Sosyal medya reklamı için doğru hedef kitleyi bulmayı sağlayacak sorular şu şekildedir;

  • Satılan üründe bulunan özellikler nelerdir?
  • Satılacak olan bu ürünü en çok kimler tercih ediyor?
  • Satılacak olan ürüne ilgi duyacak yaş aralığı nedir?
  • Satılacak olan ürün kadın kullanıcılara mı yoksa erkek kullanıcılara mı hitap ediyor ?
  • Satılacak olan ürüne hangi eğitim seviyesindeki insanlar ilgi duyar ?
  • Satılacak ürün hangi gelir seviyesindeki insanlara hitap ediyor ?
  • Satılacak ürüne ilgi duyan kitlenin medeni durumu ne olabilir ?
  • Oluşturulacak olan hedef kitle neleri sevmez ?
  • Satılacak ürün için tamamen negatif kutupta olan kitle hangisidir ?
  • Satılacak olan ürünü tercih edebilecek kişiler, daha çok hangi sosyal medya hesaplarını kullanıyor(Facebook, Google, Twitter, İnstagram vs.)

Yapılacak Olan Reklamın Amacına Göre Hedef Kitle Belirleme

Sosyal medya reklamlarında hedef kitle belirlerken ürünün hangi amaçla tanıtıldığı da önemli bir ayrıntıdır. Ürünü kampanyasında asıl amaç mutlaka belirlenmelidir. Eğer kampanya reklamı doğrudan satış amacı taşımayıp bilinirliği sağlamak için yapılıyorsa kısmen daha geniş bir kitle seçilebilir. Bununla birlikte yapılacak olan yatırım da önemlidir. Doğrudan satış amacıyla yapılacak olan sosyal medya reklamı için daha niş bir kitle belirlenmelidir.

Ürünün Dağıtım Yelpazesi

Sosyal medyada yapılan reklamlarla satışı gerçekleştirilecek olan ürünün dağıtım yelpazesi de oldukça önemlidir. İl, ilçe, kasaba ve köylere ürünü rahatlıkla gönderiyor olmak, hedef kitlenin daha da genişlemesini sağlar. Gelişen kurye ve kargo sistemleri sayesinde yurdun dört bir yanına ulaşmak ve ürün göndermek mümkündür. Fakat çok ücra köşelere, ulaşımın zor olduğu bölgelere çoğu zaman ürün gönderilemiyor. Bu bağlamda ürünün gönderileceği yerdeki kullanım alanı, kurulumu ve verimi açısından da değerlendirme yapılmalıdır. Düşünüldüğü zaman ürünün ulaştırılamayacağı kesimlerde oturan kişileri hedef kitleye dahil etmek gereksiz masraftan başka bir şey değildir. Markanın prestiji için daha doğru ve gerçekçi hedefler belirlemek gerekiyor.

Sosyal Medya Reklamı İçin Hedef Kitle Belirlendi

Kaliteli, profesyonel ve disiplinli hizmet sunan sosyal medya danışmanları eşliğinde belirlenecek olan hedef kitleyi kullanıcıların kendisi de oluşturabilir. Bütün bu sorulara cevap verdikten sonra ürün için doğru ve özel bir kitle belirlenmiş olur. oluşturabilirsiniz. Bu bilgiler ışığında sosyal medya pazarlamalarında en isabetli hedefi belirlemek mümkündür. Bu strateji eşliğinde 2-3 kat daha verimli sonuçlar elde edilir.

Sosyal medya reklamları için önemli bir adım olan kitle belirleme işleminden sonra reklam çalışmasına geçilir. Bilgilendirme, ikna etme yeteneğine sahip bir kurgu ile yapılmış olan reklam ile verim artırılır. Çünkü reklamı yapılan ürüne ilgi duyan doğru hedef kitle belirlenmiştir.