DDM

Tele Tıp Nedir? Kurumunuz Tele Tıp Altyapısına Sahip Mi?

Tele Tıp Nedir? Kurumunuz Tele Tıp Altyapısına Sahip Mi?

T Tele Tıp sistemi T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından geliştirilmiş; radyolojik tetkiklere ait görüntülere 7/24 online olarak erişilmesine, bu görüntülerin raporlanabilmesine, radyologlar arası sesli veya video destekli konsültasyon yapılabilmesine, tıbbi görüntü ve raporların kalite açısından değerlendirilebilmesine ve e-Nabız uygulaması üzerinden vatandaşlar ile paylaşılabilmesine olanak sağlayan bir sistem olarak tasarlandı.

Sağlık Bakanı Sn Fahrettin Koca tarafından yapılan açıklamaya göre tedavisi evde yapılan hastaların doktorları ile doğrudan görüşmesine, hastanın takibinin yapılmasına video görüşme teknolojileri kullanılarak TeleTıp hizmetinin kapsamının genişletilmesi söz konusu.

Sağlık sektöründe video muayene dönemi başlıyor

Bu açıklamada Türkiye’deki sağlık hizmetlerinde önemli bir dönüm noktasında bulunduğumuzun en önemli ibaresi. Özellikle covid -19 pandemisi sonrası yaşanan izolasyon döneminde vatandaşlar cok acil müdahalelerin gerekli olduğu vakalar dışında sağlık kuruluşları ve poliklinik ziyaretlerini tamamen ertelemeyi tercih etti. Bu gerek müşteriler gerekse ticari açıdan sağlık kuruluşları açısından arzu edilmeyen bir durumdu. Arzu edilmeyen bir durum da olsa mevcut teknolojik çözümler ve mevzuat nedeniyle video muayene dönemi vatandaşların hizmetine sunulamadı.

Yeni normalin hayatımıza girmesiyle sektörde marka olmuş bazı sağlık kurumları bu alternatif hizmeti süreçlerine nasıl entegre edebileceklerini araştırmaya bazı durumlarda sınırlı pilot çalışmalara yer verdi .

Çok acil olmayan medikal danışmanlık, konsultasyon, hasta takip işlemleri için video görüşme teknolojilerinin kullanılması nereden baksanız her iki taraf için de fayda sağlayacak bir işlevsellik. Günümüzde bir çok sağlık kuruluşu Tele Tıp kapsamında radyoloji ve diğer testlere ait raporlara farklı kampüsler üzerinden erişebiliyor.

Video Görüşme kolay ama ya ötesi

Öte yandan bu kapsamda bir hizmetin geliştirilmesinde çok kritik aşılması gereken bazı zorlukları da unutmamak lazım.

Bunlardan en önemlisi cihaz uyumu. Video görüşmelerde en çok sıralar en çok tercih edilen iki alt yapı var. Bunlardan birisi iOS ve Mac işletim sistemli cihazlar için FaceTime, Mobil odaklı android ve ios cihazların birbiri ile video görüşme imkanı sağlayan whatsapp video görüşme özelliği hepsi mobil odaklı veya özel bir işletim sistemi destekleyen platformlar. Desktop ve tablet gibi cihaz kullanımı söz konusu olduğunda bu iki platformu tercih etmek oldukça sınırlayıcı oluyor.

Bir ikincisi hizmet kalitesi, Video muayene hizmetini ücretli bir hizmet olarak sunmaya başladığınız anda, hizmet kalitesini de kontrol edebileğiniz verilere ihtiyacınız olacak. Görüşmelerin öncesinde veya sonrasında kullanıcı geri bildirimlerini toplamanız gerekecek. Görüşmeler tamamlandıktan sonra herhangi bir ithilaf veya anlaşmazlık yaşanması durumunda bunu çözmek için görüşme kayıtlarına ihtiyaç olacak . Yukarıda bahsi geçen platformların özellikle bu tarafı hiç yok. Varsa bile bu verileri hizmeti kullanan taraflarla paylaşmıyorlar.

Son olmasa da bir üçüncü konu ise kullanıcı deneyimi. Tüm Dünya’da hali hazırda uygulanan video muayene (hekimlik) hizmetlerinin direkt Türk kullanıcılarının alışkanlıklarına dikkat etmeden uygulamanız durumunda projenizin başarısını riske atabilirsiniz. Türkiye’deki internet kullancılılarının Avrupa, Asyada ve ortadoğudaki kullanıcılarından farklı kullanım alışkanlıklarına sahip. Dolayısı ile süreçlerinizi tasarlarken yerel ihtiyaçları göz önüne alıp süreçleri revize etmeniz gerekli noktalarda bu konuda deneyimli ekiplerden entegrasyon için destek alabilmeniz gerekiyor.

11Sight altyapısı ve Smartnet Uzmanlığı ile Video Hekimlik Hizmeti

İş ortağımız 11Sight tarafından video görüşme hizmetleri sektör bağımsız markaların mevcut ve potansiyel müşterileri ile ekiplerini bir araya getiren inanılmaz bir alt yapı. Müşteri bacağında herhangi bir uygulamanın yüklü olma şartı aranmaksızın browser ve internet bağlantısı ile video bağlantısı kurmaya imkan tanıyor. Bağlantı öncesi ve sonrası kullanıcı geri bildirimleri toplanabiliyor. Bağlantı hızına, ortam ışığına bağlı olarak görüntü kalitesi optimize edilebiliyor. Bunun yanı sıra gerçekleşen görüşmelere ait istatistiklere, ve görüşme kayıtlarına organizasyonel hiyerarşiye uyumlu bir şekilde erişebiliyorsunuz. Görüşme taleplerinin randevu sistemlerie, ödeme platformlarına entegrasyonu bacağında süratle sonuçlar alıyoruz.

11Sight video görüşme alt yapısının yeni normalde sizin için ne gibi fırsatlar sunabileceğini öğrenmek isterseniz bize ulaşın.